10 הפרסומות הויראליות של 2012 (נכון לעכשיו)

בעולם הפרסום של ימינו ההצלחה של פרסומת נמדדת גם במידת הויראליות שלה – עד כמה הפרסומת הופצה על ידי הגולשים במדיות חברתיות שונות. יוצרי הפרסומות מנסים ליצור סרטונים שיגרמו לאנשים לשתף בהם מכרים וקרובים. כך מלאכת הפרסום נעשית על ידי צרכני הפרסומות – הפצה איכותית, יעילה וחינמית.

מה גורם לפרסומת להפוך וויראלית? אולי אם נבחן את הפרסומות הויראליות ביותר של השנה האחרונה נוכל לגלות את הסוד. אם לא נגלה אותו לפחות נוכל ליהנות מכמה סרטונים מוצלחים.

בפרסומת הבאה מככב כוכב הכדורסל הצעיר קיירי אירווינג שהמומחים צופים לו גדולות ונצורות. גם בתור שחקן בפרסומות הוא לא רע אבל עבור מי שלא ראה את הפרסומת הזו לא נגלה באיזה תפקיד הוא מופיע פה.

נייק נתנו כסף לבחור אחד כדי שהוא יכין בשבילם סרטון פרסומת. הוא השתמש בכסף כדי לטייל בעולם ואת מה שהוא צילם בטיול הוא ערך כפרסומת לנייק. משום מה, הרבה אנשים חשבו שזה כל כך מגניב שצריך להפיץ את זה בעולם.

כלבים וילידם תמיד גונבים את ההצגה. בפולקסווגן הבינו את זה והשתמשו בכלבים בשביל לפרסם— מה זה משנה בכלל? הפרסומת הזו פונה לעוד קהל חשוב וגדול: מעריצי מלחמת הכוכבים. למי שלא מזהה, הכלבים שרים (??) את המארש הקיסרי מתוך סדרת הסרטים האלמותית (למרות כל הניסיונות של ג'ורג' לוקאס לרצוח אותה.)

מה קורה כששמים כפתור אדום עם שלט באמצע הרחוב? מקבלים פרסומת שמפיצה את עצמה דרך האינטרנט: הפתעה דרמטית בכיכר הרשת.

מה הקשר בין פינלנד להודו? תראו את הפרסומת הבאה ותבינו (או שלא, האמת.) בכל אופן זה אולי יעורר זיכרונות נעימים אצל בוגרי הודו הרבים שבינינו (מה שיכול להסביר את הויראליות של הסרטון.)

הפרסומת הבאה עושה שימוש בממים – התופעה הויראלית ביותר באינטרנט. האם שימוש בתופעה ויראלית הופכת את הסרטון הזה לויראלי בפני עצמו? זה מתחיל להישמע כמו מחשבה שקורסת אל תוך עצמה.

זוכרים שהייתה איזו אליפות אירופה בכדורגל בקיץ? אז היא גם הביאה חוץ מכדורגל גם כמה פרסומות שזכו להרבה שיתופים באינטרנט. למשל הפרסומת של נייקי שיש בה, הפתעה-הפתעה, הרבה כוכבי כדורגל.

אחר כך גם הייתה אולימפיאדה אז נייקי הכו שוב עם פרסומת שריגשה הרבה אנשים בכל העולם.

אתם זוכרים שסוף העולם מגיע בחודש הבא? איזה כיף! לפחות לגבר בפרסומת הבאה שמנגנת על מיתרים שוביניסטיים מוכרים – מה שיכול להסביר את הפופולאריות שלה.

אפשר אולי לאזן את המצב עם הפרסומת הבאה ששימחה לא מעט נשים וגם לא מעט גברים שמיהרו לשתף אותה ברשתות השונות.

אז עליתם על הסוד? פיצחתם את השיטה? אתם כבר מכינים את הסרטון הויראלי הבא?

 

מקורות: http://www.adweek.com/adfreak/20-most-viral-ads-2012-so-far-140576

וגם:http://viralvideochart.unrulymedia.com/chart_keyword/Mashable_Global_Ads_Chart?interval=year

***

מוגש בחסות אביב יועצים – לחברה מוניטין רב שנים בנושא של ייעוץ שיווקי לעסקים, פרסום, קופירייטינג וכמובן קידום אתרים. וניסיון מוכח בהבאת אתרים לעמוד הראשון בגוגל
אביב יועצים - אסטרטגיות מנצחות בקידום אתרים

 

 

    1. יעל 14/11/2012
    2. אביב 30/11/2012

    Add Your Comment


    4 + 10 =