איך להתגבר על פוביית נהיגה

אם אתם משתדלים לנהוג כמה שפחות (או שאולי כבר הפסקתם לנהוג) בגלל שאתם נלחצים מכל החוויה, כנראה שאתם סובלים מפוביית נהיגה.

.

חשוב שתדעו שברגע שאתם מוותרים על נהיגה, אתם מוותרים על דברים נוספים: עצמאות, ניידות והנוחות שלכם. אתם הופכים תלויים לחלוטין ברצונם הטוב של אנשים אחרים להסיע אתכם ממקום למקום. אתם תלויים בלוחות הזמנים ובלוגיסטיקה של תחבורה ציבורית. אם אתם מחפשים עבודה, אתם לא יכולים לעבוד במקום שאין בו גישה לתחבורה ציבורית. כנ"ל לגבי חיפושי דירה. אתם מוותרים על מפגשים עם חברים שגרים רחוק ועל נסיעה להורים בסוף השבוע אין מה לדבר.

אז אם נמאס לכם כבר מהפחד לנהוג ומהמצב הנוכחי, תוכלו לעקוב אחרי הטיפים הבאים, שיסייעו לכם להתמודד עם הפוביה:

.

התאמנו על נהיגה – בתור צעד ראשון, תוכלו להיכנס לרכב, להפעיל את המנוע ופשוט לשבת בחנייה. אחרי שאזרתם קצת אומץ, קחו את האוטו לסיבוב בשכונה, באזורים רגועים ושקטים שאתם מכירים היטב ובשעות שאין בהן הרבה תנועה. לאט לאט הגדילו את המעגל וסעו רחוק יותר, לאזורים סואנים יותר.

אם אתם מרגישים מתוחים בנהיגה ולא מסוגלים לנסוע בשכונה, תוכלו לנהוג במגרש חנייה גדול וריק. נסו להירגע ולהיות נינוחים, מכיוון שאין שום מכונית באופק ואין סכנה פוטנציאלית.

שמעו מוסיקה שקטה – למוסיקה יש השפעה מרגיעה על הנפש. תוכלו לשמוע מוסיקה קלאסית, מוסיקת עולם או כל מוסיקה רגועה שמתאימה לכם.

נהגו בחברת אדם שיש לו השפעה מרגיעה עליכם – אם אתם חוששים לנהוג לבד, סעו עם אדם אחר שישרה עליכם שלווה: קרוב משפחה, לדוגמה, או בן זוג או חבר רגוע במיוחד. בתור התחלה, נסו להימנע מלנסוע עם אנשים לחוצים שרק יגבירו את החרדה שלכם.

השתמשו בדמיון המודרך כדי להתגבר על הפחד – ממש לפני שאתם עומדים להירדם בלילה או סתם כשאתם נחים במיטה, נסו לדמיין עצמכם נוהגים בביטחון וברוגע, נהנים מהחיים ועצמאיים. לאט לאט התמונות האלו יחלחלו לתת מודע שלכם ויתחילו להשפיע.

נשמו עמוק – אם באמצע נהיגה אתם חווים התקף חרדה, שאפו אוויר עמוק ונשפו באיטיות את האוויר החוצה. הנשימות העמוקות האלו יסייעו להסדיר את קצב הלב וירגיעו אתכם. אתם יכולים גם לפתוח חלון וליהנות מאוויר צח. זה עובד מכיוון שכשאתם נלחצים אתם מתחילים להזיע, לרעוד, להרגיש בחילה, הנשימות מתקצרות ונהיות שטחיות, חסר לכם אוויר ואתם מרגישים עוד יותר רע. זה מעגל קסמים שאתם רוצים להימנע ממנו.

קחו הכול בקלות – סעו לאט על המסלול הימני והתעלמו מצפירות למיניהן. מי שרוצה – שיעקוף אתכם.

אל תנהגו כשאתם ממהרים – הלחץ להגיע בזמן רק יגביר את חרדת הנהיגה שלכם.

הפחיתו את כמויות הקפאין – מחקרים מראים כי קפאין עלול לגרום לחרדה בקרב אנשים רגישים להתקפי חרדה. לכן נסו להפחית את כמויות הקפאין.

לסיכום, אל תתנו לפוביית הנהיגה שלכם לפגוע באיכות החיים ולמנוע מכם לנהל חיים נורמאליים. יתכן מאוד שהפחד שלכם מנהיגה חזק ומשתק, אבל עם רצון ונחישות אתם בהחלט יכולים להתמודד איתו. עם הזמן ועם צעדים קטנטנים תחזרו למסלול. קחו בחשבון שאין מה לעשות – חרדת הנהיגה שלכם לא תיעלם ביום אחד. קחו את הזמן להתגבר עליה לאט ובהדרגה.

.

נסיעה טובה!
***
מוגש בחסות משרד עורכי דין לתעבורה משה רבי – מתמחה בתחום דיני התעבורה ועוסק בתחום זה מזה כ-20 שנה.

 

עורך דין תעבורה

  • Add Your Comment


    five × four =