איך לא להישחק בשירות לקוחות

נכתב בשיתוף  זברה CRM – מערכת הזברה הינה מערכת CRM המסופקת על גבי תשתית האינטרנט ומאפשרת למשתמשיה גישה ועבודה מכל עמדה המחוברת לרשת האינטרנט.

הרבה אנשים חושבים שאין קל יותר מלעבוד בשירות לקוחות. מה כבר צריך לעשות? לשבת מאחורי דלפק ולדבר עם אנשים? אבל אין טעות גדולה יותר.

כדי לעבוד בשירות לקוחות (ולשרוד), צריך להיות סבלניים, סובלניים, אדיבים, עם עצבים של ברזל ועור של פיל. גם נציגי שירות שאוחזים בכל התכונות האלו מרגישים מדי פעם שהם פשוט עומדים להשתגע. עם הלקוח הישראלי הטיפוסי, זה לא מפתיע.

.

אם גם אתם עובדים בשירות לקוחות ומרגישים שאתם מאבדים את הצפון, תוכלו להיעזר בטיפים שצירפנו – הם יסייעו לכם לשרוד את הג'וב התובעני ולהתמודד טוב יותר עם השחיקה.

.

פנו זמן להתרגעות – דווקא בגלל שאתם כל כך מותשים ושחוקים בעבודה, חשוב שתפנו את שעות הפנאי שלכם להתרגעות. היפגשו עם אנשים שאתם אוהבים, קראו ספר, לכו לים, לא משנה מה – העיקר שתעשו משהו שאתם אוהבים, משהו שמרגיע ומטעין אתכם באנרגיות חיוביות.

צרו קשרים חברתיים – כשעובדים בתחום של שירות לקוחות יש הזדמנויות להכיר חבר'ה חדשים ומעניינים שעובדים לצידכם. הזמן יעבור בנעימים כשתוכלו לפטפט יחד ואולי החברות תימשך גם מעבר למשמרת.

נסו להפחית את כמות המשמרות – אם אתם ממש שחוקים, נסו לקחת כמה שפחות משמרות, לפחות עד שתאגרו קצת אנרגיות. עם כל הרצון הטוב שלכם "לדפוק כמה שיותר משמרות", ולעשות כסף, הבריאות הנפשית שלכם חשובה יותר.

קחו הרבה חופשות – פרגנו לעצמכם יום חופש כדי לרענן את המצבורים. ביום החופשי תוכלו להתפנק (פדיקור, שופינג וכו'). כן, אתם עובדים קשה אז מגיע לכם. אל תרגישו "לא נעים" להיעדר פה ושם בגלל האחראים עליכם.

אל תיקחו את זה אישית – אם אתם נוטים להיפגע ולהיעלב מלקוחות עצבניים, זכרו כי הם אינם כועסים עליכם אישית, אלא מתוסכלים מהשירות/המוצר שהחברה שלכם מספקת.

שמרו על קור רוח – כשאחד הלקוחות מתחיל לצרוח עליכם, נסו לא להתרגש ואל תצעקו בחזרה. כך רק תרגיזו את הלקוח וגם היום שלכם ייהרס. נסו לשמור על שליטה עצמית.

זכרו שהמשרה הזו אינה חתונה קתולית – אם אתם ממש סובלים בעבודה, הזכירו לעצמכם שבסופו של דבר זו רק עבודה זמנית עבורכם. נסו לא לקחת אותה הביתה.

הוציאו עצבים – דרך נפלאה להוריד את המתח והעצבים שאגרתם במשך היום, היא ספורט. לכו לשיעור זומבה עם החברים, עשו הליכה של עשרים דקות בפארק או ספורט אינטנסיבי אחר שיעזור לכם לשחרר קיטור.

דברו לאט וברור – תתפלאו לראות איך טון רגוע וקצב דיבור איטי וברור משפיעים לטובה על לקוח. לכן, דברו לאט יותר ממה שאתם רגילים – זכרו שדיבור מהיר מדי יכול להרגיז לקוחות.

צרו כימייה – נסו למצוא איזו נקודה משותפת שיש לכם עם הלקוח וליצור עימו כימייה. חיוך (גם דרך הטלפון) של לקוח מרוצה יכול להפוך את היום שלכם להרבה יותר נחמד.

לסיכום, אין ספק שלא קל לעבוד בתור נציג שירות לקוחות בארץ שלנו. אבל ברגעים הקשים שלכם זכרו שעבודה מול לקוחות היא רבגונית, מעניינת ומאתגרת הרבה יותר מעבודה שבה יושבים כל היום מול המחשב.

 

 

  • Add Your Comment


    13 − five =